Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Ridphe_R, Ibero-American Journal of Historical-Educational Patrimony
SOBRE
SOBRE A REVISTA
SUBMISSÕES
EQUIPE EDITORIAL
DECLARAÇÃO DE PRIVACIDADE
CONTATO
Edições
Atual
Arquivos
NOTÍCIAS
Outros periódicos
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 6 (2020): Publicação Contínua
Vol. 6 (2020): Publicação Contínua
Published:
2020-04-30
EDITORIAL
O remoto no trabalho e na vida: novos tempos editoriais
Maria Cristina Menezes, Maria de Lourdes Pinheiro, Maria Lucia Mendes de Carvalho, Maria Teresa Santos Cunha
e020035
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20888/ridpher.v6i00.14846
DOSSIÊ TEMÁTICO
DOSSIÊ TEMÁTICO: Patrimônio Histórico-Educativo: Culturas, Diversidade, Identidades
Agustín Escolano Benito, Maria Cristina Menezes
e020014
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20888/ridphe_r.v6i00.13507
Invitation to re-think school material culture
Agustín Escolano Benito
e020023
pdf (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.20888/ridpher.v6i00.14819
El legado de las voces y los escritos: su valor como testimonio de la cultura escolar
Alejandro Mayordomo
e020001
pdf (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.20888/ridphe_r.v6i00.13504
Analysis of the educational practice of spanish pedagogical museums through an experience to evaluate initiatives, activities and resources
Pablo Álvarez Domínguez, María José Rebollo Espinosa
e020007
pdf (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.20888/ridphe_r.v6i00.13508
Práticas educativas em museus da educação: algumas experiências
Christine Muller
e020010
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20888/ridphe_r.v6i00.13515
The image of the university in the spanish cinema of francoism: study of death of a cyclist (Juan Antonio Bardem, 1955)
Valeriano Durán Manso
e020011
pdf (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.20888/ridphe_r.v6i00.13510
Revista Vozes de Petrópolis
Cleonice Aparecida de Souza, Claudino Gilz
e020012
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20888/ridphe_r.v6i00.13506
Caninde-Ioune: repertoire of indigenous and African matrix in songbook for Orpheonic Singing classes
Inês de Almeida Rocha
e020030
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20888/ridpher.v6i00.14832
Solano Trindade Archive: meanings of the school/community relationship in the daily life of teacher education
Elizabeth dos Santos Braga
e020034
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20888/ridpher.v6i00.14843
DOSSIÊ TEMÁTICO: Escrevendo a leitura, no ensino e na ficção: produzindo fontes, apropriando-se de narrativas
Carolina Duarte Damasceno , Júlio de Souza Valle Neto , Ricardo Gaiotto de Moraes
e020014
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20888/ridpher.v6i00.14759
“What a beautiful letter! Keep it up!”: records of literacy teachers in student notebooks on the teaching and use of letter types
Alessandra Amaral da Silveira, Caroline Braga Michel
e020015
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20888/ridpher.v6i00.14026
Children´s literature and its importance in the learning of boys and girls: from theory to practice
Jaime Caiceo Escudero, Estela Socías Muñoz
e020017
pdf (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.20888/ridpher.v6i00.13900
Antiterapias, by Jacques Fux: reading put into metafiction
Vera Lopes da Silva
e020020
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20888/ridpher.v6i00.14663
To tell, to do: reading as writing (and vice versa) in the Pedro Nava’s Memórias
Júlio de Souza Valle Neto
e020022
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20888/ridpher.v6i00.14817
The exile in poetry: readings by Guta (As três Marias) and Edna (Riacho Doce)
Ricardo Gaiotto de Moraes, Viviane da Silva Vieira
e020024
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20888/ridpher.v6i00.14820
Narratives of experiences about readers formation in adolescence
Selma Aparecida Rodrigues dos Santos, Paula Cristina Somenzari Almozara
e020025
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20888/ridpher.v6i00.14815
Reading-identity in the school environment
Daniele Oliveira Rosa, Paulo Cezar Maia
e020029
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20888/ridpher.v6i00.14665
ARTIGO
A search itinerary: aspects on Educational-Historical Heritage theme in History of Education (2000-2015)
Maria Teresa Santos Cunha, Emerson César de Campos
e020021
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20888/ridpher.v6i00.14332
Materiais didáticos para o ensino dos saberes geométricos em fotografias de escolas primárias e normais paranaenses (1920-1930)
Alexsandra Camara, Iara da Silva França
e020003
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20888/ridphe_r.v6i00.9854
Espaço escolar e ciências: relações entre as prescrições governamentais e o ensino
Luna Abrano Bocchi
e020004
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20888/ridphe_r.v6i00.12304
Aos tambores, as margens: as casas de religiões de matrizes afro-brasileiras na microrregião de Cataguases
Inácio Manoel Neves Frade da Cruz
e020008
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20888/ridphe_r.v6i00.13435
La construcción de los edificios escolares: confluencia de los discursos pedagógicos y políticos a fines del siglo XIX
Francisco Hernández Ortiz
e020009
pdf (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.20888/ridphe_r.v6i00.12661
The The presence of religious teaching in the educational legislation of Grand Pará (1841 - 1887)
Alberto Damasceno, Viviane Dourado, Karla Almeida, Suellem Pantoja
e020013
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20888/ridphe_r.v6i00.12512
Educational heritage: school, teachers, and “green roses”
Vania Grim Thies, Joseane Cruz Monks
e020016
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20888/ridpher.v6i00.13840
Active methodologies for mathematics teaching in the early years: learning through games
Gesseca Camara Lubachewski, Elisabete Cerutti
e020018
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20888/ridpher.v6i00.9923
International standards on the preservation of the historical and cultural heritage (1931 – 2003)
Ian Ferreira, Adriano Ferreira, Ana Luíza do Rosário
e020027
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20888/ridpher.v6i00.13794
The “love of the homeland”: representations of civism on the Despertar
Elisangela Cândido da Silva Dewes, José Edimar de Souza
e020028
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20888/ridpher.v6i00.14737
Political Culture and Heritage Education: Law 10.639/03 - Possible contributions
Nara Maria de Santana, Miss
e020031
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20888/ridpher.v6i00.14328
DOCUMENTO
A seção de ciências do Estadão: Imprensa como um patrimônio histórico-educativo
Pedro Eurico Rodrigues
e020006
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20888/ridphe_r.v6i00.13614
Aesthetics of resistance and the documentary (document 02): The Dance of Friendship - Stories of Urucungos, Puiat and Quijengues
Gilberto Alexandre Sobrinho
e020026
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20888/ridpher.v6i00.14828
Memórias da escola: acervo do LIAME (Laboratório de Informação, Arquivo e Memória da Educação)
Maria Apparecida Franco Pereira, Gabriela Cordeiro Santos
e020033
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20888/ridpher.v6i00.14795
O Catalogo Geral das Obras da Bibliotheca do Gymnasio de Campinas e o Registro Crhonologico de Entrada: livros e manuscritos em diálogo no arquivo escolar (1896 a 1932)
Joel Martins Luz
e020032
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20888/ridpher.v6i00.14845
RESENHA
Paradigmas do ensino de literatura
Rafael Vinicius Costa Corrêa
e020019
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20888/ridpher.v6i00.14807
Catálogo dos livros raros e especiais do Centro de Memória da Etec Getúlio Vargas
Júlia Naomi Kanazawa
e020005
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20888/ridphe_r.v6i00.13559
PARECERISTAS
Pareceristas do ano de 2020
Os Editores
e020036
pdf (Português (Brasil))
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
Français (France)
Keywords
Information
For Readers
For Authors
For Librarians