Banner Portal
Vol. 13 (2020): V. 13 (2020): Publicação contínua
V. 13 (2020): Publicação contínua

Imagem da capa: Homem vitruviano – adaptado [Pixabay]

Artigos

Ralph Charles, Rafael Vinícius São José, Ivonice Sena de Souza, Camila Fernanda Ignácio
e020001
Analysis of the hydrography contents addressed in a school book of public schools in the state of são paulo
PDF (Português (Brasil))
Priscila Bernardo Martins, Edda Curi, Suzete de Souza Borelli
e020002
Estudos de aula: o ensino de grandezas e medidas no 1º ano do ensino fundamental
PDF (Português (Brasil))
Jeane Pereira da Silva, Joelia Martins Barros
e020003
Português
PDF (Português (Brasil))
Deise Miranda Vianna, Maria da Conceição Barbosa-Lima
e020004
Mudança de rumo: de aula presencial para ensino remoto
PDF (Português (Brasil))
Antonio García-Carmona
e020005
La primera imagen de un agujero negro en los medios: una oportunidad para reflexionar sobre aspectos de naturaleza de la ciencia
PDF (Español (España))
Rosimari Ruy
e020006
Ensino híbrido e o estudo da/na natureza: potencialidades para o trabalho com temáticas ambientais na educação básica
PDF (Português (Brasil))
Aldo Borsese, Rosa María Esteban Moreno
e020007
Del “curriculum oculto” a los requisitos cognitivos necesarios para la comprensión
PDF (Español (España))
Marcos Vinícios Rabelo Procopio, Leandra Vaz Fernandes Catalino Procópio
e020008
.: .
PDF (Português (Brasil))
Dayene Ferreira dos Santos, Lucas Ricardo de Souza, Renata Piva Gomes, Priscila das Neves Nascimento, Thaynara Keiko Oda Santos, Phelipe Thomé Oliveira, Livia Maria Gruli
e020009
Proposta pedagógica: a interdisciplinaridade da matemática com a biologia para o ensino de funções por meio do jogo
PDF (Português (Brasil))
Raiane Tavares Fortuna , Rosylane Doris de Vasconcelos, Jeane Cristina Gomes Rotta
e020011
The perception of graduates in natural sciences on the pedagogical use of scientific publication magazines
PDF (Português (Brasil))
Isadora Gobi Pinto , Hildegard Susana Jung , Louise da de Quadros da Silva
e020012
Science teaching in childhood: the perception of teaching practice
PDF (Português (Brasil))
Bruno Silva Leite
e020013
Apps for mobile learning in chemistry teaching
PDF (Português (Brasil))
Fernanda Cristina Sanches-Canevesi, Carla Maria Schmidt, Larisse Daniela Hoffmann, Ivanete Daga Cielo, Solange Franci Raimundo Yaegashi
e020014
Educação ambiental no ensino superior: uma análise em cursos de secretariado executivo
PDF (Português (Brasil))
Milagros Elena Rodriguez
e020015
LA ECOLOGÍA DE LOS SABERES EN LA EDUCACIÓN MATEMÁTICA DECOLONIAL TRANSCOMPLEJA
PDF (Español (España))
Ivan Fortunato, Maycon Lindor Pinheiro Tardin
e020016
An Inventory of theses and dissertations on maker culture
PDF (Português (Brasil))
Ivan Dario Piernagorda Peña, Angie Viviana Ávila, Olga Lucía Castiblanco
e020017
Constructing scientific language around the concept of light, with kindergarten children
PDF (Español (España))
Carlos Henrique da Silva Rocha, Giselle Faur de Castro Catarino
e020018
Experimentation and learning of electromagnetism according to the theory of the conceptual fields of vergnaud
PDF (Português (Brasil))

A look at science and education by Pedro Demo

Pedro Demo
e020010
Self-renewing knowledge: rebeldia manual
PDF (Português (Brasil))