Banner Portal
Ubiquitous technology and the school up to its own time
PDF (Português (Brasil))

Keywords

Pedagogical practices
People with disabilities
Immersive virtual environments
Virtual learning environments
Moodle
OpenSim
Scratch
Decision matrix
Educational content extension
Collaborative learning
Ubiquitous learning environments

How to Cite

BARANAUSKAS, Maria Cecília Calani; VALENTE, José Armando. Ubiquitous technology and the school up to its own time. Tecnologias, Sociedade e Conhecimento, Campinas, SP, v. 2, n. 1, p. 1–6, 2014. DOI: 10.20396/tsc.v2i1.14446. Disponível em: https://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tsc/article/view/14446. Acesso em: 19 may. 2024.

Abstract

This edition effectively inaugurates the regular flow of submissions, evaluations and reviews of papers, since the journal's previous publication only featured scientific articles written by prestigious authors in the Brazilian and international communities, invited to that inaugural issue. In its volume 2, number 1, of 2014, the journal gathers, among its contributions, extended versions of articles from the CBIE (Brazilian Congress on Informatics in Education) from the 2013 and 2014 editions, submitted, revised and evaluated by the journal's Scientific Committee .

 

https://doi.org/10.20396/tsc.v2i1.14446
PDF (Português (Brasil))

References

BRANT-RIBEIRO, T.; MENDONÇA, I. E. S.; ARAÚJO, R. D.; MENDES, M. M.; DORÇA, F. A.; CATTELAN, R. G. Um Modelo Social e Colaborativo para Extensão de Conteúdo em Ambientes Educacionais Ubíquos. Tecnologias, Sociedade e Conhecimento, Campinas, SP, v. 2, n. 1, p. 105–130, 2015. Disponível em: https://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tsc/article/view/14452. Acesso em: 16 nov. 2015

CAPELÃO, L.; PRATES, R.; MACIEL, H.; FREITAS, L. Construção de um sistema de ajuda online para a UFMG Virtual sob a ótica da Engenharia Semiótica. Tecnologias, Sociedade e Conhecimento, Campinas, SP, v. 2, n. 1, p. 43–62, 2015. Disponível em: https://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tsc/article/view/14449. Acesso em: 16 nov. 2015.

FORNACIALI, M. S.; DE ALMEIDA, L.; DE ALMEIDA, L. R. G. A infoinclusão da pessoa com deficiência proporcionando acesso igualitário ao mercado de trabalho em Tecnologia da Informação e Comunicação. Tecnologias, Sociedade e Conhecimento, Campinas, SP, v. 2, n. 1, p. 7–23, 2015. Disponível em: https://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tsc/article/view/14447. Acesso em: 16 nov. 2015

MARCELINO DOS SANTOS SILVA, A.; MORAES, D. A. S. de S.; BATISTA, S. C. F. Meio Ambiente e Sustentabilidade: ações pedagógicas no Ensino Fundamental com uso do Scratch. Tecnologias, Sociedade e Conhecimento, Campinas, SP, v. 2, n. 1, p. 63–84, 2015. Disponível em: https://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tsc/article/view/14450. Acesso em: 16 nov. 2015

RODRIGUES, H. Z.; TAROUCO, L. M. R.; KLERING, L. R.; GARCÍA-VALCÁRCEL, A.; GUERRA, E. P. M. Taxonomia e Matriz de Decisão das Tecnologias Digitais na educação: proposta de apoio à incorporação da tecnologia em sala de aula. Tecnologias, Sociedade e Conhecimento, Campinas, SP, v. 2, n. 1, p. 85–104, 2015. Disponível em: https://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tsc/article/view/14451. Acesso em: 16 nov. 2015

VOSS, G. B.; NUNES, F. B.; HERPICH, F.; MEDINA, R. D. Ambientes Virtuais de Aprendizagem e Ambientes Imersivos: um estudo de caso utilizando tecnologias de computação móvel e web viewers. Tecnologias, Sociedade e Conhecimento, Campinas, SP, v. 2, n. 1, p. 24–42, 2015. Disponível em: https://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tsc/article/view/14448. Acesso em: 16 nov. 2015.

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Copyright (c) 2015 Tecnologias, Sociedade e Conhecimento

Downloads

Download data is not yet available.