Banner Portal
NIED 30 years
Capa - Revista número um de 2013
PDF (Português (Brasil))

Keywords

Educational robotics
Virtual learning environment
Distance Education
Curriculum
Teacher development
Pedagogic mediation
Methodology for synchronous interaction
Strategies for collaborative learning

How to Cite

Baranauskas Maria Cecília Calani; VALENTE, José Armando. NIED 30 years. Tecnologias, Sociedade e Conhecimento, Campinas, SP, v. 1, n. 1, p. 1–5, 2013. DOI: 10.20396/tsc.v1i1.14436. Disponível em: https://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tsc/article/view/14436. Acesso em: 19 may. 2024.

Abstract

In its first edition, the magazine has a special character, since it appears in the year in which the NIED completes 30 years of intense activity in the field of Informatics in Education. This release, therefore, consolidates NIED's contributions in the context of the dissemination of knowledge about the relationships between education, society and technology, through research and development of technologies and methodologies in an integrated manner to the demands of society.

 

https://doi.org/10.20396/tsc.v1i1.14436
PDF (Português (Brasil))

References

ACKERMANN, E. K. Growing up in the digital age: Areas of change. Tecnologias, Sociedade e Conhecimento, Campinas, SP, v. 1, n. 1, p. 119–132, 2013. Disponível em: https://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tsc/article/view/14442. Acesso em: 27 nov. 2013.

ACKERMANN, E. K. Programming for the natives: What is it? What’s in it for the kids?. Tecnologias, Sociedade e Conhecimento, Campinas, SP, v. 1, n. 1, p. 133–149, 2013. Disponível em: https://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tsc/article/view/14443. Acesso em: 27 nov. 2013.

BARANAUSKAS, M.C.C., Martins, M.C., Valente, J.A. Prefácio em Codesign de Redes Digitais: Tecnologia e Educação a serviço da inclusão social. Porto Alegre: Ed. Penso, 2013, p.15

BERNARDINO DE CAMPOS, G. H.; ZIVIANI, C.; E SILVA, E. de C.; ROQUE, G. O. Díade mediador-aluno: Relações de cooperação. Tecnologias, Sociedade e Conhecimento, Campinas, SP, v. 1, n. 1, p. 57–79, 2013. Disponível em: https://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tsc/article/view/14439. Acesso em: 27 nov. 2013.

BUSTAMANTE, S. B. V. Fundamentos, conceitos e importância do Núcleo de Informática Aplicada à Educação da UNICAMP na consolidação das atividades do núcleo de educação a distância da Universidade Católica de Petrópolis. Tecnologias, Sociedade e Conhecimento, Campinas, SP, v. 1, n. 1, p. 6–33, 2013. Disponível em: https://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tsc/article/view/14437. Acesso em: 27 nov. 2013.

DE ALMEIDA, M. E. B. Narrativa sobre a própria formação e a formação de professores na integração entre currículo e TDIC. Tecnologias, Sociedade e Conhecimento, Campinas, SP, v. 1, n. 1, p. 34–56, 2013. Disponível em: https://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tsc/article/view/14438. Acesso em: 27 nov. 2013.

GARCIA, L. F. U.; DIRENE, A. Metodologia para implementação de estratégias colaborativas mediadas por ferramentas de interação síncrona. Tecnologias, Sociedade e Conhecimento, Campinas, SP, v. 1, n. 1, p. 80–99, 2013. Disponível em: https://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tsc/article/view/14440. Acesso em: 27 nov. 2013.

GIRAFFA, L. M. M. Jornada nas Escol@s: A nova geração de professores e alunos. Tecnologias, Sociedade e Conhecimento, Campinas, SP, v. 1, n. 1, p. 100–118, 2013. Disponível em: https://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tsc/article/view/14441. Acesso em: 27 nov. 2013.

GROSS, M. D.; VEITCH, C. Beyond top down: Designing with cubelets. Tecnologias, Sociedade e Conhecimento, Campinas, SP, v. 1, n. 1, p. 150–164, 2013. Disponível em: https://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tsc/article/view/14444. Acesso em: 27 nov. 2013.

HALL, E.T. The Silent Language. NY: Anchor Books, 1959.

MORAES, M. C. Novos desafios éticos em um mundo complexo, plural e digital. Tecnologias, Sociedade e Conhecimento, Campinas, SP, v. 1, n. 1, p. 165–187, 2013. Disponível em: https://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tsc/article/view/14445. Acesso em: 27 nov. 2013.

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Copyright (c) 2013 Tecnologias, Sociedade e Conhecimento

Downloads

Download data is not yet available.