Education, Culture and Social Struggles: Reverberations in a Land of Mandonism and Patriarchalism

Authors

DOI:

https://doi.org/10.20888/ridpher.v8i00.17509

Keywords:

Education, Culture, Social struggles

Abstract

The Dossier presented in the 2022 Edition entitled “International Anarchism: Education, Culture and Social Struggles”, organized by Pere Solà Gussinyer, Doris Accioly e Silva and Luciana Eliza dos Santos, brings together researchers, documentalists and anarchist writers from the most diverse backgrounds. In fact, it is a topic of international interest, with proposals that meet social struggles, in favor of a culture and education that include claims that are still present and necessary for social groups in the struggle for better living conditions and social justice.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Maria Cristina Menezes, Universidade Estadual de Campinas, Brasil

Professora de História da Educação na FE-UNICAMP; Coordenadora do CIVILIS, Grupo de Estudos e Pesquisa em História da Educação, Cultura Escolar e Cidadania; Moderado da Ridphe_l, lista de discussão da Rede Iberoamericana para a Investigação e Difusão do Patrimônio Histórico-Educativo; Editora Executiva da Revista Iberoamericana do Patrimônio Histórico-Educativo - RIDPHE_R.

Maria de Lourdes Pinheiro, Universidade Estadual de Campinas, Brasil

Possui graduação em Pedagogia (1999) e História (2016), mestrado em Educação, área de Ensino, Avaliação e Formação de Professores (2003) e doutorado em Educação, área de História, Filosofia e Educação (2009), pela Universidade Estadual de Campinas. Atualmente é pesquisadora do CIVILIS/FE/UNICAMP.

Joel Martins Luz, Universidade Federal de Mato Grosso, Brasil

Mestre em Educação (2013) e graduado em Biblioteconomia pela Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT). É docente do curso de Biblioteconomia da UFMT desde de 2014. Atualmente é doutorando em Educação na Faculdade de Educação da Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP).

André Araujo de Oliveira, Universidade Estadual de Campinas, Brasil

Mestrando em Educação pela Faculdade de Educação da UNICAMP. Membro do CIVILIS, Grupo de Estudos e Pesquisa em História da Educação, Cultura Escolar e Cidadania, da Linha de Pesquisa Formação de Professores e Trabalho Docente. É Bacharel e Licenciado em História pela Faculdade de Ciências Humanas e Sociais da UNESP e egresso do Curso técnico em Canto do Conservatório Carlos Gomes de Campinas.

References

.

Published

2022-12-31

How to Cite

MENEZES, Maria Cristina; PINHEIRO, Maria de Lourdes; MARTINS LUZ, Joel; ARAUJO DE OLIVEIRA, André. Education, Culture and Social Struggles: Reverberations in a Land of Mandonism and Patriarchalism. Ridphe_R, Ibero-American Journal of Historical-Educational Patrimony, Campinas, SP, v. 8, n. 00, p. e022037, 2022. DOI: 10.20888/ridpher.v8i00.17509. Disponível em: https://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/ridphe/article/view/17509. Acesso em: 7 jul. 2024.