A search itinerary: aspects on Educational-Historical Heritage theme in History of Education (2000-2015)

Authors

DOI:

https://doi.org/10.20888/ridpher.v6i00.14332

Keywords:

Educational-Historical Heritage, History of Education, History of Education Brazilian Society Congresses

Abstract

This article discusses emergence of Cultural Heritage or Educational Cultural Heritage theme in its occurrences in History of Education Brazilian Congresses, conducted between 2000 and 2015, in distinct regions of country. Although insertion of theme in these Congresses is recent, Educational Cultural Heritage has a significant historicity to put under a spotlight, which is articulated to History of Education. Presented results’ source, in its most consistent part, was made up from registered participants number in Brazilian Congresses of History of Education between 2000 and 2015, whose works belongs to Educational Cultural Heritage, which could be noticed from analyzing their titles.

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Author Biographies

Maria Teresa Santos Cunha, Universidade do Estado de Santa Catarina – UDESC

Doutora em Educação, História e Filosofia pela USP. Professora Titular do Departamento de História e dos Programas de Pós-Graduação em História e Pós-Graduação em Educação da Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC/Florianópolis), atuando na área de Patrimônio Cultural e de História da Educação. Foi Coordenadora do GT Nacional História da Educação da ANPED. É Bolsista Produtividade em Pesquisa 1-D do CNPq.

Emerson César de Campos, Universidade do Estado de Santa Catarina – UDESC

Professor Titular do Departamento e Programa de Pós Graduação em História da Universidade do Estado de Santa Catarina - UDESC. Possui graduação em Engenharia Civil pela Universidade Federal de Santa Catarina - UFSC (1995), Graduação em História pela Universidade do Estado de Santa Catarina - UDESC (1997), Mestrado em História pela Universidade Federal de Santa Catarina - UFSC (1999) e Doutorado em História pela Universidade Federal de Santa Catarina - UFSC (2003).
Atua junto aos temas: Cidades; Migrações; Estados Unidos; Literatura e Humor na relação com à História. Fonte: Currículo Lattes.

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Published

2020-12-10

How to Cite

CUNHA, Maria Teresa Santos; CAMPOS, Emerson César de. A search itinerary: aspects on Educational-Historical Heritage theme in History of Education (2000-2015). Ridphe_R, Ibero-American Journal of Historical-Educational Patrimony, Campinas, SP, v. 6, n. 00, p. e020021, 2020. DOI: 10.20888/ridpher.v6i00.14332. Disponível em: https://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/ridphe/article/view/14332. Acesso em: 22 jul. 2024.