Abstract
One of the oldest urban popular genres in the country still in full activity, choro has had, in the last two decades, a strong growth in Brazilian universities, both with regard to instrumental practice associated with curricular components and in the scope of academic research. This phenomenon is undoubtedly due to a growing movement of interpreters, choro clubs, circles and schools associated with the genre, both in the country and abroad.
References
ANDRADE, Mário de. Ensaio sobre a música brasileira. São Paulo: Martins Fontes, 1962 [1928].
NAPOLITANO, Marcos; WASSERMAN, Maria Clara. Desde que o samba é samba: a questão das origens no debate historiográfico sobre a música popular brasileira. Revista Brasileira de História, v.20 (39), p. 167-189, 2000.
PEIRANO, Mariza. A teoria vivida – e outros ensaios de antropologia. Rio de Janeiro: Jorge Zahar, 2006.
SALGADO, José Alberto. Questões de método e interlocução em pesquisas com práticas de música. El Oído Pensante, v. 2, n. 2, 2014.
TRAVASSOS, Elizabeth. Esboço de balanço da etnomusicologia no Brasil. Opus, v. 9, p. 73-86, 2003.
A publicação Música Popular em Revista em sua obra adota e está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional.