Banner Portal
From windowcases to the video
PDF (Português (Brasil))

Keywords

.

How to Cite

PAULA, Maria Lúcia Bueno Coelho de. From windowcases to the video: from Mary Cassat to Roberto Longo Patterns of Art in the Modern Era. Journal of Art History and Culture, Campinas, SP, n. 3, p. 81–94, 2022. Disponível em: https://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/rhac/article/view/15532. Acesso em: 20 jul. 2024.

Abstract

.

PDF (Português (Brasil))

References

ALLOWAY, Lawrence. The Venice Bienale – 1895-1968. From the salon to gold bowl, New York, New York Grafic Society Ltd., 1968.

AUSTER, Paul. Palácio da Lua. São Paulo, Editora Best Seller, s.d.

BENJAMIN, Walter. “Paris, capital do século XIX”, Walter Benjamin (org, Flávio Kothe), São Paulo, Ática, 1985.

BERNADET, Jean Claude. O Autor no cinema. São Paulo, Brasiliense, 1994.

BUCHKA, Peter. Olhos não se compram – Win Wenders e seus filmes, São Paulo, Cia. Das Letras, 1987.

CALDER, Alexander, Simpósio: “O que significa a arte abstrata para mim”, 1951, reproduzido em H. B. Chipp, Teorias da Arte Moderna, São Paulo, Martins Fontes, 1988.

CLARK, Lygia. Entrevista reproduzida em Fernando Cocchiarale e Anna Bella Geiger, Abstracionismo – Geométrico e Informal, Rio de Janeiro, FUNARTE/INAP, 1987.

DEWEY, John. Art as experiense, New York , Capricorn Books/J. P. Putman’s sons, 1934.

GONÇALVES, Camila S.; WOLFF, J. R. e ALMEIDA, W. C. de. Lições de Psicodrama: introdução ao pensamento de J. L. Moreno. São Paulo, Ágora, 1988.

HALBWACHS, Maurice. “La mémoire collective chez les musiciens”. La Memoire Collective, Paris, PUF, 1968.

HESSE, Eva. Entrevista com Cindy Nemser, 1970, reproduzida em Ellen H. Johnson, American Artists on Art – from 1940 to 1980, New York, Harper & Row, 1982.

HOCKNEY, David. Pictures by David Hocknet, (org. Nikos Stangos), New York, Harry N. Abrams, Inc. Publishers, 1979.

HIRSCHBERG, Lynn. “Os Quatro Cavaleiros do Apocalipse” (ESQUIRE – março de 87), publicada em Arte em São Paulo, no. 37.

HONNEF, Klaus. L’Art contemporain. Colônia, Benedikt Taschen, 1992.

HONNEF, Klaus. Andy Warhol – A comercialização da arte, Colônia, Benedikt Taschen, 1992.

LAWLESS, Catherine. Artistes et Ateliers, Nîmes, Ed. Jacqueline Chambon, 1990.

LONGO, Robert. Citado em Lynn Hirschberg, “Os Quatro Cavaleiros do Apocalipse” (Squire, março 1987), reproduzido em Arte em São Paulo, no. 37.

MATTELARD, Armand. Comunicação Mundo – História das idéias e das estratégias, Petrópolis, Vozes, 1994.

MERLEAU-PONTY, Maurice. “O Olho e o Espírito”, Merlau-Ponty, (Os Pensadores), São Paulo, Abril Cultural, 1980.

MORENO, Jacob I. O Psicodrama, São Paulo, Cultrix, 1993.

MORIN, Edgar. O cinema ou o homem imaginário. Lisboa, Moraes Editores, 1970.

RAMOS, José Mario Ortiz. Televisão, Publicidade e Cultura de Massa. Petrópolis, Vozes, 1995.

RENÉ, Denise. Em Catherine Milliet, Conversations avec Denise René. Paris, Adam Biro, 1991.

RENÉ, Denise. Em Catherine Milliet, Conversations avec Denise René. Paris, Adam Biro, 1991.

RIVERA, Diego de. Citado em LE CLÉZIO, M. G., Diego e Frida, São Paulo, Editora Página Aberta, 1993.

SAARINEN, Aline B. The Proud Possessors – The live, time and taste of some adventurous american art collectors, New York, Randon House, 1958.

SANDLER, Irving. Le Triomphe de L’Art Americain – Les annés soixante, tomo 2, Paris, Éditions Carré, 1990.

SARTRE, Jean-Paul. “O Erostrato”, O Muro, Rio de Janeiro, Civilização Brasileira, 1965.

SAUNDERS, Wade. “Making Art, Making Artists”, Art in America, janeiro, 1993.

SZTULMAN, Paul. Takis, Paris, Éditions du Jeu de Paume, 1993.

VARNEDOC, Kirk. A Fine Disregard: what makes modern art modern?, New York/London, Thames and Hudson, 1990.

WOLFE, Tom. A palavra pintada. Porto Alegre, LP&M, 1987.

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Copyright (c) 2021 Journal of Art History and Culture

Downloads

Download data is not yet available.