Abstract
This article is a reflection on issues arising from painting and its process of creation as image, will be considered from the materials used until its deployment as an aesthetic experience, for this understanding we will have painting as an object of research, because it is one of the means of most relevant expression of art history and by personal affinity.
References
CHIPP, Herschel. B. Teorias da arte moderna. São Paulo: Martins Fontes, 1999.
DELEUZE, Gilles. Francis Bacon: Lógica da Sensação. Rio de Janeiro: Zahar, 2007.
FOSTER, Hal. O retorno do real. São Paulo: Cosac Naify, 2015.
GOMBRICH, Ernst. H. A história da arte. Rio de Janeiro: LTC editora, 1999.
HEIDEGGER, Martin. A origem da obra de arte. Lisboa: Edições 70, 1977.
LICHTENSTEIN, Jacqueline (Org.). A pintura - vol. 09: o desenho e a cor. São Paulo: Editora 34, 2004.
SARTRE, Jean-Paulo. A Imaginação. São Paulo: Difel, 1982.
WÖLFFLIN, Heinrich. Conceitos Fundamentais da História da Arte. São Paulo: Martins Fontes, 2006.