Banner Portal
Visual identity of the Learning Resources Center (CRA) of the Library System of Unicamp (SBU)
Logotipo do Centro de Recursos de Aprendizagem, uma ideia na lâmpada
PDF (Português (Brasil))
ÁUDIO (Português (Brasil))
VÍDEO (Português (Brasil))

Keywords

Visual identity
Reference service
University libraries
Librarian's role
Information design

How to Cite

FERREIRA , Juliano Benedito; TARTAROTTI , Roberta Cristina Dal’Evedove; MARCO , Michele Lebre de. Visual identity of the Learning Resources Center (CRA) of the Library System of Unicamp (SBU): contributions of information design for the conception and consolidation of the brand. Revista Saberes Universitários, Campinas, SP, v. 3, n. 00, p. e024007, 2020. DOI: 10.20396/saberes.v3i00.18646. Disponível em: https://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/saberes/article/view/18646. Acesso em: 17 may. 2024.

Funding data

Abstract

Describes the process of creating the visual identity for the Learning Resources Center (CRA) at the State University of Campinas (UNICAMP). The CRA provides reference services to the Cesar Lattes Central Library (BCCL) and other libraries within the university. To improve the identification of their products and services, a brand was created for the service. Information design played a crucial role in creating the CRA logo, which conveys trust and professionalism, reflecting the values and goals of the service. The librarians of the CRA team, who offer a specialized reference service and aiming at excellence, led the process of creating the visual identity with an understanding of the importance of visual communication in university libraries.

https://doi.org/10.20396/saberes.v3i00.18646
PDF (Português (Brasil))
ÁUDIO (Português (Brasil))
VÍDEO (Português (Brasil))

References

ELIEL, O. et al. O papel da biblioteca universitária na viabilização das atividades de ensino e pesquisa durante a pandemia de COVID-19: a experiência do Sistema de Bibliotecas da UNICAMP (SBU). In: CONGRESSO BRASILEIRO DE BIBLIOTECONOMIA, DOCUMENTAÇÃO E CIÊNCIA DA INFORMAÇÃO, 29., 2022, Online. Anais [...], v. 1, n. 1, p. 1–15. Disponível em: https://portal.febab.org.br/cbbd2022/article/view/2508. Acesso em: 31 ago. 2023.

FARINA, Modesto. Psicodinâmica das cores em comunicação. São Paulo, SP: Edgard Blucher, 1982. 273 p.

JORENTE, Maria José Vicentini. Ciência da informação: mídias e convergência de linguagens na web. São Paulo: Cultura Acadêmica, 2012. 170 p. Disponível em: http://hdl.handle.net/11449/109223. Acesso em: 10 jun. 2023.

LANDIM, Laís Alpi. Perspectivas críticas para o design da informação: contribuições da Ciência da Informação no contexto e-Saúde. 2023. Tese (Doutorado em Ciência da Informação) - Faculdade de Filosofia e Ciências, Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Marília, 2023. Disponível em: https://repositorio.unesp.br/handle/11449/242703. Acesso em: 13 jun. 2023.

OLIVEIRA, João Augusto Dias Barreira e. A Ciência da Informação e o Design de Informação: perspectivas interdisciplinares. 2015. Dissertação (Mestrado em Ciência da Informação) - Faculdade de Filosofia e Ciências, Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Marília, 2015. Disponível em: http://hdl.handle.net/11449/126604. Acesso em: 10 jun. 2023.

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Copyright (c) 2024 Juliano Benedito Ferreira , Roberta Cristina Dal’Evedove Tartarotti , Michele Lebre de Marco

Downloads

Download data is not yet available.