Abstract
This article is the result of an artistic research and seeks to propose a reflection on the performance carried out in 2019 by a plastic arts student who hung a Hammock in the Medellin Subway (Colombia). His intervention (happening) in this public space, raised a series of comments and controversies worthy of serious consideration as a sample of what art can incite and its potential to "discomfort" society intellectually, favoring, in this specific case -among other things-, an interesting reflection on regionalism, xenophobia, racism and power in Colombia.
References
ARCILA Estrada, M. 2006. El elogio de la dificultad como narrativa de la identidad regional en Antioquia. Historia Crítica, (32), 38-66.
FABIÃO, Eleonora. 2013. Programa performativo: o corpo-em-experiência.Revista Lume. N. 4 dez 2013, Unicamp, SP.
FABIÃO, Eleonora y André Lepecki (eds.). 2015. Ações. Rio de Janeiro: Itaú Cultural.FABIÃO, Eleonora y Luiz Camillo Osorio. 2018. Conversa com Eleonora Fabião. Anais do GT Artes Cênicas na Rua, Porto Velho, v.2, outubro/2019. ISSN: 2595-3923.
FALS BORDA, Orlando 2002 [1986]. Historia doble de la Costa. Universidad Nacional de Colombia, Bogotá.
LARRAIN, América. y Madrid, P.J. (2020). Aproximaciones al discurso de lo paisa en Co-lombia. Revista de Antropología y Sociología: VIRAJES, 22(2), 185-209. DOI: 10.17151/rasv.2020.22.2.8.
OLIVEN, Ruben George. 2006. A parte e o todo: A diversidade cultural no Brasil-nação, 2a. ed., Editora Vozes, Petrópolis, (Coleção Identidade brasileira).
WADE, Peter. 2011. Multiculturalismo y racismo.Revista Colombiana de Antropología, Vo-lumen 47 (2), julio-diciembre 2011, pp. 15-35.
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Copyright (c) 2020 Proa: Revista de Antropologia e Arte